Home Top Ad

Responsive Ads Here

Terpulang jika pihak Aiman Tino nak buat laporan polis - Fazlina Ahmad Daud

Share:


Pelakon hebat yang juga adik kepada Ogy Ahmad Daud iaitu Fazlina Ahmad Daud tampil menjelaskan apa yang berlaku apabila dia dikatakan menampar Aiman Tino.

Fazlina menegaskan apa dilakukan terhadap Aiman Tino di set penggambaran musim terbaru drama bersiri Mak Cun bertujuan memastikan penyanyi itu nampak bagus apabila karya arahan dan terbitan Erma Fatima itu ditayangkan nanti.

Semalam sebahagian besar peminat Aiman berang dan marah apabila ada media menyiarkan berita Aiman Tino ditampar Fazlina di lokasi Mak Cun musim keempat.

Ini kali pertama Aiman membabitkan diri sebagai pelakon dan khabarnya pihak pengurusan penyanyi itu meluahkan rasa tidak puas hati dan mahu mengambil tindakan.

Fazlina dihubungi hari ini, menjelaskan, sekiranya pihak pengurusan Aiman tidak berpuas hati dan mahu buat laporan polis membabitkan isu lempang di lokasi terbabit dia menyerahkan sepenuhnya kepada mereka.

Cuma dia kecewa apabila ramai pihak mengecam tanpa mengetahui situasi sebenar sehingga memberi kesan emosi kepada keluarganya terutama anak-anak.

Ini komen Fazlina:

"Saya bukan lempang Aiman sewaktu ambil ‘mood’ dan saya tidak ajar dia berlakon. Sebaliknya apa berlaku adalah dalam rakaman babak.
 

"Itupun saya buat guna teknik memandangkan dia sudah tidak punya ‘tenaga’ untuk mengeluarkan perasaan sepatutnya

Dalam pada itu, Fazlina berkata, babak hanya boleh dilakukan sekali kerana ‘prop’ gitar mahu dipecahkan hanya ada satu.

Ini jelasnya lagi:

"Situasinya? Berjaya atau gagal. Dua kamera digunakan pakai tangan dan bukan tripod. Bayangkan betapa susahnya babak dilaksanakan dan saya harus memastikan ia berjaya. Saya harus jaga dialog saya dan Aiman, begitu juga perasaan yang harus dizahirkan.

"Sebagai orang baru saya tidak boleh bergantung kepada Aiman untuk jaga ‘blocking’. Saya harus berfikir pantas. Saya guna teknik sentuh pipi dan tolak muka untuk babak lempang itu. Bunyi datang dari paha yang saya tepuk memang buat dia terkejut"


Melihat Aiman berada dalam situasi betul, Fazlina akui dia lakukan provokasi dan memegang mukanya agar kamera dapat mengambil gambar dekat ketika air matanya bergenang ketika itu.

Ini penjelasan lanjut Fazlina:

"Selepas babak selesai saya bantu dia supaya faham dan memohon maaf. Aiman berterima kasih kerana tidak sangka ia membuatnya menangis.

"Saya puji dia orang baru berbakat. Saya jelaskan apabila babak itu disiarkan nanti orang akan suka dan sayang dia dan akan membenci saya. Tapi belum pun drama itu disiarkan orang sudah benci"


Kata Fazlina lagi, segalanya baik malah termasuk hari ini apabila dia ada beberapa babak bersama Aiman lagi. Begitu juga hubungannya dengan keluarga Aiman.

Ini pendedahan dari Fazlina:

"Kedua ibu bapanya sendiri sangat baik dan berterima kasih kepada saya kerana membantu Aiman. Saya sendiri secara peribadi menghormati semua pihak. Namun apabila ada yang tidak faham dan menjadikan isu terutama membabitkan perasaan anak-anak saya berasakan ia perkembangan tidak sihat"

Nampaknya itulah penjelasan panjang lebar dari Fazlina tentang isu ini.

Apa yang Fazlina buat dikatakan hanyalah untuk membantu Aiman Tion menjiwai wataknya sahaja.

Malah dari apa yang Aiman cakapkan, dia langsung tidak marah, namun mungkin ada pihak lain yang ambil serius tentang hal ini.

Sumber: Harian Metro

No comments